3. urodziny Music to the People – co to będzie, co to będzie?!

Autor: Bartosz Pacuła
Redaktor naczelny Music to the People

 

Music to the People skończyło trzy lata. 15 sierpnia 2014 roku rozpoczęło swój żywot, starając się zaoferować melomanom ciekawe miejsce w sieci, gdzie będzie można poczytać o muzyce i sprzęcie audio bez całej pudełkowej otoczki, którą jątrzy większość tego typu przedsięwzięć. Bez „szokujących” newsów o tym, co członkowie Metalliki lubią jeść na śniadanie i jaki jest ulubiony kolor Katy Perry. Trzy lata starałem się, wraz z niezastąpioną ekipą MttP, zaoferować Wam porządną dawkę muzycznego pisarstwa, które stałoby na wysokim poziomie. Mam nadzieję, że nam się to udało.

Zdają się to potwierdzać statystyki. Lipiec był pierwszym w historii portalu miesiącem, gdzie przekroczyliśmy magiczną barierę 50 000 unikatowych użytkowników, który odwiedzili stronę ponad 220 000 razy. Wynik jest tym bardziej imponujący, że osiągnęliśmy go w sezonie wakacyjnym – a więc momencie, w którym wyniki w skali całego roku są zwykle najgorsze. Co więcej, sierpień zapowiada się jeszcze lepiej – ale nie chcę niczego wykrakać, więc poprzestanę tylko na gromkim: dziękuję!

Od zeszłego roku – gdy pisałem TEN tekst – z jednej strony zmieniło się niewiele. Portal wygląda tak samo, również teksty utrzymane są w podobnej stylistyce. Jednak nie oznacza to, że zadowoliliśmy się tym, co udało nam się osiągnąć. Przede wszystkim w ciągu ostatnich 12 miesięcy uruchomiliśmy nowe rubryki, takie jak: Najlepsze z najlepszych (ostatni wpis TUTAJ); Muzyczny patrol (ostatni wpis TUTAJ); Słowo na niedzielę (ostatni wpis TUTAJ). Wszystkie cieszą się sporą popularnością, a szczególnie mocno ukochaliście sobie ten środkowy – utrzymane w lekkim, niekiedy żartobliwym stylu wpisy o nowościach muzycznych ewidentnie przypadły wam do gustu.

Kontynuujemy także włączanie się w ważne wydarzenia, które elektryzują scenę muzyczną. Przy okazji premiery płyty Spirit Depeche Mode przygotowaiśmy, wraz z redakcją magazynu „High Fidelity”, szereg wpisów o formacji Dave’a Gahana; podobny cykl artykułów pojawił się z okazji premiery remastera Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band Beatlesów czy 40. rocznicy śmierci Elvisa Presleya. Ten ostatni doczekał się zresztą dedykowanego obrazu, który został wykonany specjalnie na zamówienie MttP. Staliśmy się także dużo bardziej aktywni na Instagramie. Użytkownicy tej aplikacji znajdą tam sporo fajnych okładek płyt czy informacji, czego obecnie słuchamy w redakcji MttP.

W momencie, w którym piszę te słowa planowane są także zmiany w wyglądzie i funkcjonalności samej strony. Nie zdradzę póki co jakie, ale przeglądanie jej, zarówno na komputerze, jak i na smartfonach/tabletach, będzie i łatwiejsze, i bardziej satysfakcjonujące. W dającej się przewidzieć przyszłości wprowadzimy jeszcze sporo nowości związanych z linią wydawniczą portalu. Już we wrześniu zobaczycie pierwszą dużą akcję, która funkcjonuje póki co pod roboczym tytułem September Issue (fani amerykańskiego „Vogue’a” i Anny Wintour powinni załapać nawiązanie).

Korzystając z okazji, chciałbym podziękować raz jeszcze wszystkim Wam, którzy decydujecie się spędzić te kilka-kilkanaście minut dziennie z Music to the People. Mam nadzieję, że dobrze się przy tym bawicie i poszerzacie muzyczne (i nie tylko) horyzonty. Ja, prowadząc tę stronę, na pewno tak.